Поради възхода на технологичната индустрия, който наблюдаваме през последните десетилетия, особено през последното, интернет става все по-значим за света, а с него и търсачките се превръщат във все по-съществен фактор за успеха на бизнеса. До такава степен търсачките са част от интернета, че дори в ежедневната си реч казваме „ще потърся в интернет“, което обаче означава „търся, използвайки Google(или Bing)“.
Следователно „интернет“ означава резултатите от тези търсачки. От тук следва, че ако търсачката не показва уебсайта ви, той може и изобщо да не съществува, защото повечето от потенциалните ви клиенти никога няма да са чували за него.
Малка, но важна стъпка в тази посоката на оптимизирането на вашия сайт (за хора и машини) е да бъдат разбрани, както постоянните връзки(permalinks), така и slug-овете(думата буквално означава охлюв, но, по очевдини причини ще използваме единствено английския вариант).
Споменавали сме и друг път в нашите WordPress уроци, но да бъде изграден сайта на правилните основи е от изключително значение.
Какво точно е slug?
Слъгът, независимо дали е категория или пост, е изграждаща част от постоянната връзка. Какво е постоянна връзка? Slug е тази част от постоянната връзка, която идентифицира точната страница, публикация или категория.
Да речем, че пишете статия за полярните мечки. WordPress автоматично ще генерира slug-a, използвайки заглавието.
Въпреки, че slug-а може да има и друг вид, горещо препоръчваме да го запазите същият като заглавието на статията, но на латиница. Ако заглавието, което сте избрали, е нещо като „Основни факти за полярните мечки“ бихте могли да можете да промените slug-а на публикацията на /polyarni-mechki/. Така че, когато потребителят влезе в статията, той или тя ще види заглавието, но публикацията ще се намира на www.yourgreensite.com/polyarni-mechki/.
По този начин, когато някой търси полярни мечки в Google, има по-голям шанс статията ви да получи по-високи позиции. Както можете да си представите, slug-a в WordPress е толкова важен, колкото и slug-a на сайт, създаден по друг начин.
Може би сте забелязали, че заглавието е написано на български език, а пък slug-a е транслитериран на латиница. Това е така, защото кирилицата все още създава затруднения в интернет. За да направите правилна транслитерация на slug-овете си, бихте могли да ползвате този инструмент.
Как се настройват Slug-овете в WordPress
За да можете да променяте slug-овете на вашия сайт, е необходимо да промените структурата на постоянните връзки, зададена в CMS-а по подразбиране. Тъй като, по същество, slug-овете са част от постоянната връзка, WordPress ще ви даде възможност да промените и тях.
По подразбиране постоянните връзки са обикновени.
ZETTAHOST.bg препоръчва да ползвате „различна структура“, където да добавите /%category%/%postname%/, което означава, че структурата ще се основава на категория и име на публикацията.
В нашата статия за постоянните връзки, ще откриете повече за това как се променят те.
Как се редактира Slug в WordPress
Бихте могли да промените slug-a на дадена публикация по всяко време. Горещо препоръчваме да го изберете, докато създавате публикацията или страницата и никога да не го променяте. Навярно дори в случай, че имате грешно изписана дума в slug-а, ако страницата(публикацията) ви вече се е позиционирала добре в търсачките, по-добре не го променяйте. Ако държите да го направите, задължително пренасочете (Redirect, с код 301) страницата със стария slug, към тази с новия. Понякога WordPress успява и сам да разбере, че има променена буква, ред или част от структурата и намира страницата сам, но не разчитайте на това.
От друга страна, ако искате да промените автоматично създаденият от заглавието на публикацията slug (което навярно ще трябва да направите, тъй като той навярно ще е на кирилца), можете да направите това докато работите по статията.
Това се прави чрез бутона Edit (Промени)