С това колко достъпен е интернет днес, броят на хората, които го използват всеки ден, все още се увеличава. Постоянното използване на интернет сред възрастните се е увеличило с 5% само през последните три години. И въпреки че го казваме много, начинът, по който хората пазаруват и купуват, наистина се е променил заедно с него – което означава, че офлайн маркетингът не е толкова ефективен, колкото преди. Маркетингът винаги е бил свързан с вашата аудитория на точното място и в точното време. Днес това означава, че трябва да ги срещнете там, където вече прекарват времето си: в интернет.
Какво е дигитален маркетинг?
Дигиталният маркетинг е използването на Интернет, мобилни устройства, социални медии, търсачки и други канали за достигане до потребителите. Някои маркетингови експерти смятат, че дигиталният маркетинг е изцяло ново начинание, което изисква нов начин на приближаване до клиентите и нови начини за разбиране на поведението на клиентите в сравнение с традиционния маркетинг. Дигиталният маркетинг е насочен към определен сегмент от клиентската база и е интерактивен. Той включва реклами с резултати от търсене, реклами по имейл и популяризирани туитове – всичко, което включва маркетинг с обратна връзка с клиентите или двупосочно взаимодействие между компанията и клиента. Интернет маркетингът се различава от дигиталния маркетинг. Интернет маркетингът е реклама, която е единствено в Интернет, докато дигиталният маркетинг може да се осъществява чрез мобилни устройства, на платформа на метрото, във видео игра или чрез приложение за смартфон.
Видове дигитален маркетинг
Терминът „канали за дигитален маркетинг“ се използва вместо „типове“, тъй като всеки канал, който може да се използва за достигане до потенциални клиенти, може да бъде сложен в зависимост от нивото на интеграция и тактики, които прилагате във вашата стратегия и кампании за дигитален маркетинг. Някои от основните канали за дигитален маркетинг са:
Уебсайт маркетинг
Уебсайтът е в центъра на всички дейности свързани с дигитален маркетинг. Сам по себе си, той е много добър канал, но е и средството, необходимо за провеждане на различни онлайн маркетингови кампании. Уебсайтът трябва да представлява марка, продукт и услуга по ясен и запомнящ се начин. Той трябва да бъде бърз, оптимизиран за мобилни устройства и лесен за използване.
Pay-Per-Click (PPC) Реклами
PPC рекламата позволява на маркетолозите да достигнат до интернет потребители на редица цифрови платформи чрез платени реклами. Маркетолозите могат да създават PPC кампании в Google, Bing, LinkedIn, Twitter, Pinterest или Facebook и да показват рекламите си на хора, търсещи термини, свързани с продуктите или услугите. PPC кампаниите могат да сегментират потребителите въз основа на техните демографски характеристики (например по възраст или пол) или дори да насочват към техните специфични интереси или местоположение. Най-популярните PPC платформи са Google Ads и Facebook Ads.
Контент маркетинг
Целта на контент маркетинга е да достигне до потенциални клиенти чрез използването на съдържание. Съдържанието обикновено се публикува на уебсайт и след това се популяризира чрез социални медии, имейл маркетинг, SEO или дори PPC кампании. Инструментите за контент маркетинг включват блогове, електронни книги, онлайн курсове, инфографика, подкасти и уеб семинари.
Обобщение
На този етап, дигитален маркетинг е от важна част от вашия бизнес и популярността на марката. Изглежда, че всяка марка има уебсайт. А ако нямат, то поне имат присъствие в социалните медии или имат дигитална рекламна стратегия. Дигиталното съдържание и маркетингът са толкова често срещани, че потребителите вече очакват и разчитат на него като начин да научат за марките. Накратко, за да бъдете конкурентоспособни като собственик на бизнес, ще трябва да възприемете някои аспекти на дигиталния маркетинг. Тъй като дигиталният маркетинг има толкова много възможности и стратегии, свързани с него, можете да проявите креативност и да експериментирате с различни маркетингови тактики с ограничен бюджет.