Всички сме минавали през това. Създавате си сайт, влагате всичко от себе си. Влизате в ролята на ресторантьор, създал забележително място с невероятни блюда и… гостите ги няма, за да оценят храната. Налага се сами да си хапвате от гурме блюдата, които иначе ще се развалят.
Понякога е просто въпрос на късмет. Дори да е така обаче, ако имате свой сайт, със сигурност има какво да направите, за да привлечете повече хора, които да го посетят. Ясно е, че интернет е голям и съвети дебнат отвсякъде, тук по-скоро ще се опитаме да ви дадем конкретни идеи. Няколко направления за размисъл за посоки, в които можете да положите определени усилия, така че да привлечете повече гости на своя сайт.
1. Социум
Да, за добро или лошо, днес няма как една компания да постигне сериозни успехи, стойки далеч от социалните мрежи. Само че оттам нататък следват много въпросителни. Тук например се опитахме да ви представим накратко няколко добри идеи за това как да изберете конкретните мрежи, в които да очаквате своите гости.
Ясно е, че първата и основна точка е изборът на „колекция“ от мрежи, защото всяка допълнителна такава изисква сериозни усилия, така че да се представите на ниво в нея. Когато палитрата ви е ясна, е време за задълбаване. Само прекарвайки сами достатъчно време в съответните мрежи и по-конкретните области, в които ще търсите своите бъдещи гости, нещата могат да потръгнат.
После, разбира се, идват и възможностите на рекламата. Особено когато става дума за прохождащ бизнес, продукт, услуга или просто блог, набирането на първоначалния интерес няма как да бъде лесно. Затова си струва да обмислите възможността за определен бюджет за популяризиране. Който, разбира се, трябва да бъде управляван разумно.
Не е тайна, че обикновено най-популярните и работещи решения в тази посока са рекламите в Google и Facebook. Ето защо скоро очаквайте публикация, в която ще ви дадем някои доста важни насоки и в тази област.
И все пак, ако сте опитали изброеното дотук и не работи… просто добавете още една социална мрежа, към която да насочите усилия. Може например точно Instagram или именно TikTok да се окажат платформата, която ще привлече хора на сайта ви.
2. Търси човека!
„За всеки влак си има пътници“, гласи народната мъдрост от времената преди БДЖ да се превърне в това, което е сега. И все пак, мъдра е тази мъдрост.
Колкото и добър да е проектът ви, колкото и качествени продукти да предлага вашият магазин, те са обречени да останат незабелязани, ако не попаднат на конкретната аудитория за тях. Важно е преди да опитате да популяризирате каквото и да било, да знаете на кого искате да го покажете и кой ще го оцени.
Начините за това са много. Маркетолозите ще ви препоръчат например SWOT анализа, в който да откроите своите силни и слаби страни, възможностите и рисковете, за да получите изходната линия, по която да работите нататък.
В арсенала на дигиталния маркетинг популярно решение е и описването на персона – въображаем човек, който попада в характеристиките, които вие си представяте, че ще има потенциалният гост на сайта ви. Това може да ви помогне да генерирате следващите идеи за популяризиране, а и да ги проверите.
И като стана дума за проверка… това е най-голямата възможност, която ни дава мрежата. Лесно да опитваме нови неща и да видим какво работи. А когато не се получава, има толкова много посоки, в които да потърсим промяната. Например сменяйки тона, духа на съдържанието ни. Или пък целевата аудитория.
3. Познавай човека!
Тестването продължава и когато вече имате първите си гости. С помощта на подробните статистически данни, които днес ни предоставя мрежата, човек може много бързо да научи изключителни подробности за гостите си.
Задължително е да следите характеристиките на аудиторията ви във всяка социална мрежа, за да се ориентирате за нейните особености и за това, което я вълнува.
Но също толкова задължително е да използвате умело Google Analytics. Тук ви разказваме накратко какви са първите стъпки в работата с това безценно приложение. А то безспорно е такова, защото веднага ни дава ултраподробна информация за толкова много неща, които ни показват ясно какво работи и кое си струва да се промени. Като започнем от най-посещаваните и най-дълго четените ви публикации, мине се пред подробните резултати от рекламите ви и се стигне до информация за стъпките, които отказват вашите гости по пътя към покупката на даден продукт.
Когато пък понатрупате аудитория, винаги можете да я изненадате с нещо приятно, което се е оказало интересно и успешно. Например да съобразите нова рубрика в блога си с типа материали, които се четат най-добре до момента.
Или пък да помислите за редизайн. За освежаване на външния вид на сайта ви, така че да отпаднат частите, които отблъскват гостите ви и да станат повече и по-акцентирани тези, които работят. За да знаете кои са те обаче, Analytics и сродните му инструменти от социалните мрежи трябва да станат ваш пръв приятел. Допълнени с ентусиазма и с нагласата, че никога не бива да се предаваме.
4. Срещни човека
С развитието на сайта ви, постепенно във ваш приятел ще се превърне и оптимизирането за търсещите машини, популярно като SEO. С трупането на качествено съдържание, страницата ви ще става все по-атрактивна за Google и е важно да изиграете добре картите си в тази посока.
Ако успеете да се класирате с правилното съдържание достатъчно добре на няколко атрактивни комбинации от ключови думи, това със сигурност може да ви донесе постоянен и особено ефективен трафик. Разбира се, за да се случи това, са нужни много късмет, но и умения, които днес са се превърнали едва ли не в цяла отделна професия. И все пак, понякога дори късметът е достатъчен, ако предлагате на сайта си качествено съдържание, което се откроява в мрежата.
Винаги можете да добавите и цяла нова секция, която да е полезна тук. Например да включите блог, ако все още нямате такъв. Все пак, преди да го направите, бъдете сигурни, че ще имате достатъчно време и упоритост да го поддържате, а няма да се превърне в празна страница.
Давайте думата на повече гласове. Канете гости или пък представяйте екипа на фирмата си. Колкото по-лично и умело е отношението към посетителите на сайта ви, толкова повече ще бъдат и те.
Трупането на количествено съдържание пък води до качествени промени. Пускайте повече и по-смислени вътрешни линкове между отделните публикации, така веднъж попаднал на сайта ви, правилният посетител, който би го оценил, ще има повече какво да оценява.
Не подценявайте възможностите на бюлетините и имейл маркетинга. Там броят на записалите се обикновено расте мъчително бавно, но пък всеки от тях е много по-важен и потенциален близък приятел на сайта ви, отколкото човек, който го е отворил случайно и затворил на секундата.
5. Всичко опира до…хостинга?
Да, за десерт оставихме това, от което най-вече разбираме: хостинга. Сигурни ли сте, че проблемите ви не идват именно от него?
Понякога скоростта на зареждане може да се превърне в доста сериозен проблем, който отказва много от гостите ви. В други случаи пък хостингът може чисто физически да се намира далеч от основната ви група потребители и това да вреди сериозно на качеството на услугата.
Знаете ли кое е най-хубавото на хостинг услугата, която ние, от ZETTAHOST.bg предлагаме? Това, че е качествена. А на второ място: че можете да я опитате напълно безплатно и безсрочно, преди да се насочите към нея. Какво е нужно? Бърза регистрация, можете да я направите за броени минути веднага ето тук.