Хора с връзки. Как да напреднем в LinkedIn

В днешния компютърен свят, чиято комуникативна част е погълната от социалните мрежи, никак не е лесно да се ориентираш. Да търсиш и отсяваш важното, погълнато в море от посредственост. И точно тук идват самите социални мрежи, ако се озовеш от обратната страна – да си в позицията да потърсиш своето достойно представяне онлайн – лично или като бизнес сайт.

Първият избор е важен, но доста по-лесен – що се отнася до хостинга, тук ние може да помогнем с опита си, в услугата, която предлагаме, можете да се убедите лесно сами и напълно безплатно тук.

Доста по-труден обаче е следващият избор. Колкото и опит да имате в онлайн света, от колкото и дигитално поколение да идвате, напорът от социални мрежи, в които ще получите най-сериозно признания, е огромна трудност. Тук събрахме немалко идеи, които да ви помогнат в избора на правилната комбинация.

Споменахме обаче думата „сериозно“. А щом сте отворили публикацията с това заглавие, значи със сигурност сте направили достатъчно сериозния избор да опитате в LinkedIn.

Това наистина е мрежата на сериозните хора и сериозните теми. Която ви дава много, много сериозни възможности за развитие. Стига да подходите внимателно, умело и с креативност към предстоящото начинание. Ето какви са важните първи стъпки.

 

Хора и профили, град като град

Основната единица, от която всичко започва в тази социална мрежа, е личният профил. Бизнес профилите и организациите имат своето огромно, важно място, но в ежедневната комуникация и в работата си няма как да успеете, ако не започнете със своята собствена страничка.

Никак не е маловажно как ще изглежда тя и какво ще съдържа. Разбира се, нужна е достатъчно делова снимка, хубаво е да опишете важните за вас точки като образование, месторабота, сертификати достатъчно прецизно, без да се впускате в незначителни детайли.

Често комуникацията онлайн се осъществява и на български, вече имаме доста добре развито LinkedIn общество, особено в света на хората от информационните технологии. Но, така или иначе, препоръчително е информацията в основния ви профил да е на английски.

Помислете много сериозно и за първия, основен ред на представянето си. Много, много често хората ще виждат само него и по това ще преценят почти всичко за вас. Мнозина избират да поставят местоработата и позицията си там, други се опитват да бъдат по-оригинални. Правилно решение в случая няма, въпросът е изборът да е добре премислен.

Една от основните настройки е свързана с това дали да позволите да бъдете следвани – тя има смисъл тогава, когато очаквате да публикувате повече свое съдържание.

 

Хора в мрежа

Следващата важна задача е да съберете достатъчно широк кръг от хора, с които да се свържете. За разлика от по-„личните“ социални мрежи, тук съвсем не е нужно да познаваш някого, за да му изпратиш покана за приятелство. А още повече – за да го последваш, което пък често води след това и до същото действие от негова страна.

Разбира се, решителното в случая е добре да сте се погрижили за профила си, информацията в него да е адекватна и да предразполага към доверие. В LinkedIn никак не се гледа с добро око на анонимността и опита да се скрие професионална информация. Както и на прекаленото лустросване и изхвърляне, когато всеки започне да се превръща в софтуерен архитект, CEO или CTO.

И нека още веднъж акцентираме върху „професионална“. В тази социална мрежа не е често срещано да видите умилителни снимки на котенце или новородено, тук е мястото за професионални дискусии. По-редки са караниците за политика и други ежедневни тегоби за сметка на конструктивните диалози и важните новини.

Както и с всяка друга днешна мрежа обаче, ключовата стъпка за успеха е познаването ѝ. Няма как да ви се получат нещата, ако не отделите достатъчно време, за да опознавате самата мрежа и конкретно вашата таргет аудитория в посоката, в която смятате да се развивате. Едва тогава ще сте способни да създавате съдържание, което да работи.

 

Особено мнение

Струва си да отбележим, че тук платената реклама е много рядко явление, цените са многократно по-високи от останалите мрежи и могат да си ги позволят основно големите корпорации, каквато очевидно е и идеята.

И така, ако целта ви е да поставите достойно своя бизнес тук, следващата стъпка е профилът на организацията. Разбира се, всичко зависи от това с какво се занимаване и какво точно очаквате от мрежата, но в наши дни е важно всеки уважаващ себе си бизнес да има представяне тук, дори и да е чисто имиджово. Особено ако по някакъв начин таргетът ви е свързан с b2b комуникация или е в областта на информационните технологии.

Отново за разлика от други мрежи, можете да каните всеки месец само 100 от своите лични връзки да последват вашата бизнес страница (като постепенно има индикации, че броят ще се вдига). Струва си да го правите, защото всяко едно последване тук е много по-трудно, но и ценно и важно в сравнение с това например във Facebook. LinkedIn аудиторията е много по-ангажирана, сериозна, хората по начало избират да следват много, много по-малко страници, но го правят с повече внимание.

 

Съдържателно съдържание

Както всички останали социални мрежи, за съжаление, и LinkedIn никак не обича външните линкове и ги показва на много малка част от потребителите. Причината е, че целта на всяка една платформа от този тип е да задържа възможно най-дълго вниманието на посетителя си, без да му позволява „да избяга“ във външен сайт.

Разбира се, ако типът ви на съдържание го налага, например, ако развивате собствен блог, външните линкове са неизбежни. И все пак, за да успеете, е добре да допълвате и със съдържание, което е публикувано направо в платформата. Спорен въпрос е дали ще си помогнете, ако добавяте линковете не като публикация, а в коментар на вътрешно съдържание. И дали да препубликувате връзките на професионалната си страница на личната, вместо да ги споделяте. Както винаги в тази област, алгоритмите за представяне на съдържание са доста строга тайна, за която никога не се знае всичко докрай.

 

Мрежа по мрежа

Струва си да коментирате, гласувате, взаимодействате. Но да го правите в доброжелателния и професионален тон, който властва в тази мрежа.

Тя предлага сериозни възможности на бизнеса, свързани с продажби, или пък с търсенето на правилните кадри за свободните позиции. Всяка от тези посоки е много важна следваща стъпка, по която да поемете в зависимост от конкретните си търсения.

Много са специфичните формати, в които си струва да задълбаете, ако за вас LinkedIn ще се превърне в приоритетна мрежа. Такива са например newsletter-ите и презентациите, подобни например на карусел в Instagram. Тук обаче нямаме време и сили да навлизаме в дълбочина, събрали сме се за началните ви стъпки, а със следващите ще се опитаме да ви помогнем при някоя следваща среща.

А преди да пристъпите в дебрите на LinkedIn, независимо в лично качество или представяйки своя бизнес, задължително условие, разбира се, е да имате достатъчно представителен собствен сайт. В тази част можем да сме ви особено полезни, опитайте напълно безплатно и безсрочно нашата хостинг услуга тук.

<a href="https://www.zettahost.bg/author/georgik/" target="_self">Георги Караманев</a>

Георги Караманев

Георги е журналист, писател и Front-end програмист – част от екипа на ZETTAHOST.bg. Има повече от 15 години опит в подготвянето на публикации на технологична тематика за Списание 8, в. „24 часа“ и други медии. През 2019 г. и 2021 г. получи наградите в категория „Технологии и иновации“ от конкурса на Dir.bg за чиста журналистика Web Report.
Последвайте ни

Най-нови публикации:

ChatGPT: 6 ползи от изкуствения интелект за онлайн бизнеса

ChatGPT може да се превърне в тайното оръжие за вашия онлайн бизнес. От изготвянето на съдържание за сайта, през анализа на данни до съставянето на бизнес план, платформата предлага различни решения, а ние ви представихме 6 от основните ползи на изкуствения интелект.

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Pin It on Pinterest

Share This