Онлайн успехът може да е безценен. Светът в мрежата се движи по свои правила, които обичат смелите, доказват го 8-те кратки истории, които сме ви събрали на следващите редове.
Домейнът, адресът, с който сте познати в мрежата, е от огромно значение, както ще се убедите от примерите, които сме се събрали, за да обсъдим. И най-важното е, че все още не всичко оригинално в тази област е измислено. Ако имате нюх и добра идея, никога не е късно да започнете. Ние сме тук, за да ви помогнем с един от най-важните фактори: хостинга, който можете да опитате напълно безплатно тук.
Стане ли дума за продажби в онлайн света, не всичко винаги става ясно, по-често е защитено от правилата на търговията и личната информация. И все пак, 8-те сайта, за които ще ви разкажем, са сред доказаните бижута, продали се скъпо. Събрали сме ги, за да се мотивираме заедно, че гениалната идея е безценна. А добрата идея може да бъде доста, доста ценна.
1. Всичко е Business.com
Какъв трябва да бъде успешният домейн? Кратък, ясен и показателен. Едно време беше задължително да се крие зад разширението .com, но това отдавна е отживелица. (Макар че, трябва да го признаем, той е непроменимата класика, днес го носят около 47% от съществуващите адреси в мрежата. А и всички домейни в нашата днешна класация.)
Така или иначе, именно това е разширението, което води в състезанието. Първите купувачи на домейна са отделили 7,5 милиона долара през 1999-а, за да си купят прословутия Business.com. Само 8 години по-късно, без да са положили никакъв труд да го развият, те го продават… 47 пъти по-скъпо, за 345 милиона долара!
47 ще да е магическото число на онлайн бизнеса, нещо като новото 42.
В началото на века домейните нямаха кой знае каква стойност и първоначалната инвестиция си е направо сериозна. После дойде първият интернет бум и именно тогава е направена знаменитата сделка.
Разбира се, почти сигурно е, че има и много по-скъпи продажби на домейни междувременно, но… по-късно просто вече не беше особено престижно да се хвалиш, че си дал стотици милиони за един адрес.
А цената на Business.com се вдига доста умело от продавачите, след като на няколко пъти Dow Jones и The New York се опитват да го откупят. Толкова търсената стока се оказва в ръцете на купувач на име Р. Х. Донъли. И… не му носи никаква полза, даже обратното. Компанията му фалира 2 години след знаменитата сделка. Оттогава домейнът сменя няколко собственици и днес е в ръцете на сравнителни неизвестна компания, насочена към дигиталния маркетинг за дребния бизнес.
2. Сватба в LasVegas.com
90 милиона долара, толкова струва вторият продаден официално най-скъпо домейн. Купува го срещу съответната сума през 2005-а компанията, която вече поддържа „по-малкия му брат“ – VEGAS.com, и иска да е сигурна, че си е защитила гърба.
Разбира се, става дума за онлайн казино. И още един любопитен щрих: 12 от милионите са платени веднага, а останалите са разсрочени и ще продължат да постъпват в банковата сметка на предишния собственик до 2040-а.
3. За страховете в CarInsurance.com
Факт е, че най-големите сделки, що се отнася до света на домейните, според статистиката се случват в първото десетилетие на века. Просто по онова време все още го нямаше всевиждащия гугъл и ако човек търсеше нещо, беше доста по-логично директно да опита с нужния домейн.
Пазарът в застрахователния свят винаги е бил сериозен, ето защо почетното трето място в класацията печели този домейн, продаден за 49,7 милиона долара.
Само за 13 месеца през 2010-а QuinStreet, компанията купувач, се сдобива с цели три домейна с осемцифрена стойност. Домейнът вече е много популярен, когато е купен от компанията и ѝ носи доста сериозни приходи, тя бързо се превръща в доминатор в своя сегмент. Нещо повече: QuinStreet се налагат в областта на онлайн застраховките в най-точния момент, когато хората едва са започнали да се възползват от удобствата на плащанията и услугите онлайн в днешните им измерения.
4. И още страх с Insurance.com
Разликата със следващия домейн в класацията е минимална, при това отново става дума за… същата застрахователна компания в ролята на купувач.
За 35,6 милиона долара отново QuinStreet купува и другия най-логичен домейн, месеци преди малко по-скъпа сделка от предишната точка.
Тук също става дума за вече развит сайт, който е част от сделката за домейна и определено се отплаща на купувача.
5. Да си починем с VacationRentals.com
Честно казано, този домейн чак звучи странно сложно за цената и мястото си в класацията. Човек би предположил, че тук ще се появят доста по-кратки и изразителна буквени съчетания.
И все пак, именно VacationRentals.com е продаден за 35 милиона долара, което включва туристическите услуги в първата петица на най-скъпо продадените домейни.
Тук историята е отново положителна за купувача и доста интересна. Компанията, похарчила сериозната сума през 2009-а, вече е била заела сериозни позиции що се отнася до онлайн поръчките в областта на туризма. Тя купува домейна просто защото той е на път да се озове в ръцете на конкурент, който ще звучи доста сходно с нея и ще ѝ отмъкне част от продажбите. Доста поучителен подход, който обаче се оказва печеливш…
6. PrivateJet.com за всички
Така се казва един от малкото безумно скъпи домейни, продадени през второто десетилетие на века. При това, тук сделката изглежда още по-странна. Защото преди 2012-а там няма никакъв сайт, името просто е купено от малка фирма.
Докато домейнът попада срещу 30,1 милиона долара в ръцете на компания на име Nations Luxury Transportation. Инвестицията надали се е изплатила, можем лесно да се убедим, като отворим днес сайта, „живеещ“ на този домейн… който просто не съществува.
7. Voice.com
С 30 милиона долара продажна цена стигаме до един сайт, който определено звучи доста по-търговски от немалко по-добре позиционирани в класацията ни домейни.
„Гласът“ влиза в списъка съвсем не толкова отдавна, колкото другите ни герои, продаден е за тази сума едва през 2019-а. Нещо повече: той е първият в списъка ни, при който част от продажната цена е платена с криптовалути. Купувачът се казва Block.one и участва в търг за домейна.
Компанията е амбицирана да се превърне в новия фейсбук… което, доколкото поне ние знаем, все още не е случило. Оказва се, че никога преди на този толкова логичен и кратък домейн не се е помещавал какъвто и да било сайт.
8. Internet.com и това е всичко
Завършваме класацията там, където би било логично да я започнем.
И наистина, дали е възможно да има по-логичен домейн от този? Още от зората до интернет, та до днес.
Въпреки това, Internet.com е продаден „само“ за 18 милиона долара през 2009-а отново на компанията, която вече споменахме няколко пъти – QuinStreet.
Никак не им е липсвала амбиция по онова време, нали? Ако се съмнявате, нека допълним, че през 2009-а за огромни суми те купуват още ServerWatch.com, Webopedia.com, Developer.com и какво ли още не.
И въпреки това не се превръщат в някакви световни доминатори.
Домейнът е важен, спор няма. Но по-важно е съдържанието. Ако имате идея за смислен сайт, сега е моментът да го създадете, а ние знаем как да ви помогнем не само що се отнася до домейна, а и до хостинга. И още по-важното: можете да опитате напълно безплатно това, което предлагаме, тук.
Пожелаваме ви вашият сайт да е сред тези, които ще включим в следващата класация на най-скъпите. Успех!