Мрежа като мрежа. Всички сме в мрежите, всички събираме живителен сок от мрежите, всички сме уморени от мрежите.
Изборът на социални мрежи, в които да участвате днес, е пъстър, труден и многолик. Ето тук се опитахме да съберем за вас съвети за това как да изберете основния набор от мрежи, в които си струва да се представите, за да стои достатъчно адекватно вашият бизнес, или пък лично хоби начинание, онлайн.
И така, за добро или лошо, оказва се, че ситуацията изисква скоро да създадете нов профил в мрежа, в която сами нямате сериозен опит. Например TikTok – ако такъв е случаят, тук сме ви събрали доста напътствия по темата.
Или пък Instagram. Днес, малко или повече, профилът там е задължителен за почти всеки уважаващ себе си бизнес. Мрежата, характеризираща се чрез изображенията, определено покрива много сериозен обем от интереси и дава огромни възможности.
Но как да започнете, ако просто не познавате Instagram?
Като на картинка
На първо място: със смелост. Instragram има едно огромно предимство пред най-познатата и първа социална мрежа, с която днес са част от една и съща компания: там хейтът никак, никак не е на почит. А това си е освежаваща новина! В Instagram можете много по-спокойно да опитвате и грешите, преди да разберете какво е онова, което работи за вас и дали наистина си струва да насочите повече усилия към разработването на своя профил.
На второ място: защото това разработване може да ви се отплати с много, много сериозни постижения.
И така, нека се насочим към конкретните стъпки. Със сигурност, както и за всяка друга социална мрежа, добра идея е да започнете с това да прекарате известно време в нея. Да разглеждате профили, да опитате да намерите кое според вас е онова, което е успешно, да проучвате и да се запознавате с „етикета“ на съответната среда. И конкретно що се отнася до профилите в областта, в която ще бъде и вашият.
Ако нямате опит тук, първото, което ще ви направи очевидно впечатление, е… липсата на линкове?!
Само с връзки
Можете да поставите линк в описанието на профила си, а отскоро и в сторитата… и дотам. Няма как да слагате връзки във всяка публикация… което е съвсем обяснимо. Постепенно почти всички социални мрежи се опитват да ограничат влиянието на линковете. И обяснението е просто – тяхната цел е да задържат аудиторията колкото е възможно по-дълго, без да отива някъде.
Вашата цел със сигурност е различна. Ето защо е важно да използвате добре малкото подходящи възможности, с които разполагате.
Целта е да успеете да задържате аудиторията си, така че да следи вашето съдържание и именно това се възнаграждава в Instagram.
А оттам нататък идват конкретните инструменти.
Първата задача е точното описание на профила. Кратък и ясен текст, бърз за четене и показващ ясно какво правите. Профилна снимка, която е достатъчно изчистена и характерна.
Разбира се, на ключово място идва съдържанието на страницата ви. Комбинацията от изображения, посрещаща всеки гост, си струва да бъде достатъчно добре издържана. Популярен подход е да редувате типове публикации така, че като гами или излъчване да се оформят в различни фигури. Поредица от просто хубави снимки могат да си позволят само знаменитостите и фотографите, които наистина създават впечатляващи кадри.
На люлката
Определено снимките с текст трябва да са предизвикващи вниманието по един или друг начин. Но те сами трудно биха могли да изпълнят задачата да привлекат гости на страницата ви.
Следващата логична и типична и за тази социална мрежа форма са постовете от тип карусел. Поледицата от снимки е направена така, че да накара госта ви да разгледа следващата картинка.
На пръв поглед създаването на такива поредици от изображения изглежда като доста трудна задача за начинаещите. Но пък, имаме късмета, че днес програмите за дизайн са доста напреднали и не е трудно дори с онлайн софтуер да създадете доста запомнящи се карусели. Така или иначе, ако нямате опит с дизайна, струва си да използвате готови шаблони и да сте достатъчно упорити. И ще е от полза, ако имате подръка приятел с достатъчно развито дизайнерско усещане, с който да се посъветвате как се справяте.
Хаш, хаш
В Instagram хаштаговете са дори по-уважавани и харесвани, отколкото в повечето други модерни социални мрежи. По темата как точно да ги използвате, ще срещнете много, понякога противоречащи си концепции. Но надали ще попаднете на мнение, че те не са сред най-важните оръжия.
Все пак, като че ли, най-добрият вариант е те да са на английски, дори и съдържанието на проекта ви да не е на този език. Смята се за по-разумно да се поставят като коментар към всяка публикация, а не в нейното описание. Струва си да използвате всички 30 позволени хаштага на публикация, като е добра идеи, с помощта на различните помощни софтуери, да намерите комбинацията от особено популярни, набиращи сила и по-нишови хаштагове. На базата на избора им, социалната мрежа ще започне да показва страницата ви на повече хора със съответните интереси и шансът ви за успех драстично ще нарасне.
Също така: добре, ако се постараете и със сторитата. Това е още една форма на Instagram комуникация, която определено позволява да напредвате бързо, ако попаднете на точното съдържание.
Аудио видео
Не е тайна, че през последните години Instagram изгуби първенството си като водещата визуална мрежа за сметка на TikTok. Кратките видеа в китайската платформа се оказаха тъкмо онова, което успя да заплени младежката аудитория, за добро или лошо.
Е, едно от най-актуалните нововъведения в Instagram, добавени, за да помогнат на мрежата да си върне първенството, са рийлс. По същество те са точно това, което представлява и съдържанието на TIkTok – кратки, най-често забавляващи клипчета.
Тъй като обаче мрежата сериозно акцентира върху тях, а в момента съдържанието от този тип е сравнително дефицитно, те са и вашият шанс бързо да натрупате популярност.
Ако имате достатъчно идеи за кратки видеа – най-успешни са тези под 15 секунди, макар че имате на разположение цяла минута, тук е шансът ви да „избухнете“. Погрижете се да са оригинални и идейни, дори и чисто технически да не изглеждат като от Холивуд. Вашите гости ще ги гледат от телефона си в рейса, не на 80-инчов мегаекран.
Не си позволявайте обаче да препубликувате видеа, които вече имат познатия воден знак на TikTok, в този случай алгоритъмът ще се погрижи да ви накаже.
Образно казано
И… всъщност, това е. В мрежата можете да добавяте и статии, да групирате по-важни сторита по теми и още по-нишови решения. Но с повече проби и грешки, с разглеждането на още и още профили, прекарването на минути в нея, ще намерите още много жокери.
Важно, така или иначе, е доброто начало. Ако имате достатъчно атрактивно визуално съдържание, което да покажете на гостите си, Instragram е вашето място. Ако нямате… трябва просто да помислите как това да се промени възможно най-бързо.
А пък… ако си търсите хостинг, ние сме насреща. Опитайте напълно безплатно услугата ни тук.