Часовникът TikTok-а. Бърз старт в най-модерната социална мрежа?

След като сте тук, надали сте над 20. Всеки по-млад посетител много добре знае колко яка мрежа е TikTok, едва ли би му се наложило да бъде убеждаван в тази посока.

Първата по-мащабна китайска социална мрежа, която успя да надскочи ограниченията на страната си, през последните 3 години се доказа като много перспективно решение. А през 2021-а буквално избухна! Превърна се в най-посещавания сайт на планетата според проучване на Cloudflare – изключително сериозна организация, на която определено може да се доверим по темата.

За добро или лошо, без социалните мрежи днес на практика не е възможен никакъв бизнес онлайн. А TikTok дава много, много сериозни възможности за бърз растеж, при това без сериозни инвестиции, нещо, което е все по-трудно в по-старите и консервативни социални мрежи. Така че никак не си струва да изпуснете възможността и да опитате. Със сигурност няма какво да губите… освен броени часове в гледане и създаване на видео.

 

Изтиктокали

Тази стъпка е наистина задължителна, разбира се, ако решите по една или друга причина да се насочите към младежката аудитория. Ако продуктите, които предлагате на сайта си (или планирате да започнете), са предназначени за хора под 25, просто няма как да си позволите да пропуснете именно TikTok.

Този модел е толкова успешен, че и останалите започнаха да го копират. Най-показателният пример в тази посока е добавянето на Reels в Инстаграм – точен еквивалент на кратките видеа от китайската мрежа.

И така, вече сте убедени, че имате място в хитовата мрежа, но не знаете как да започнете? Проблемът е доста често срещан. Изниква винаги, когато ни се налага да попаднем в ново онлайн пространство, с което сме свикнали. Не познаваме етикета му, успешните практики, тона на комуникация. Нека опитаме накратко да разкажем какво е най-важно да имате предвид.

 

Тук-там

Само за тези 3 години история TikTok вече има над 1 милиард потребители в световен мащаб! Кратките видеа очевидно се оказаха модерното съдържание, което да привлича бързо погледите.

Нюзфийдът в тази мрежа доста наподобява това, което познаваме от по-старите социалки. Тук просто се нарича страница “For You” или FYP. Разбира се, съдържанието там е персонализирано с помощта на машинно самообучение, също както е и с традиционните мрежи.

Разликата е, че се показват много повече клипове, които не са на хора, които познавате, а просто са групирани на базата на интересите ви. TikTok не се базира толкова на връзките между потребителите, колкото на нещата, които ги интересуват. Благодарение на това актуалните теми се сменят бързо, има достатъчно разнообразно и атрактивно съдържание. Отдавна не е вярно, че там няма и по-съдържателни публикации по важни теми.

 

Любители

Съдържанието се споделя нататък. Ако един клип стане популярен, мнозина следващи потребители могат да направят свой вариант, да го препубликуват с друго видео или звук, а така посланието да стига по своеобразен начин до много повече потребители.

Отделните регистрирани потребители пък естествено се групират в общности на базата на споделени интереси, което позволява удобното достигане на публикациите ви до нишови аудитории.

А всичко изброено дотук е много сериозен плюс, когато стане дума за популяризиране на продуктите ви. Ако намерите начин да ги представяте ненатрапчиво, оригинално, така че да привлекат вниманието на хората от вашата ниша, успехът може да дойде много бързо. Същото важи и за платената реклама. Тъй като тази мрежа е доста по-млада, цените и достигнатата аудитория са значително по-добри за рекламодателите.

 

Бър-бор

Друго основно предимство е, че никой не очаква тук перфектно изпипано студийно видео. Важно е да имате добра идея и начин да я разкажете кратко и забавно. И това е всичко.

Много важен аспект. Поне докато свикнете в тази мрежа, често се съветвайте с потребители, които я ползват и харесват достатъчно отдавна. Тъй като винаги го има риска несполучливата или неадекватна конкретно за TikTok идея да бъде подигравана от младите с популярния лаф „клиндж“, по-добре първо проверявайте.

Започването е повече от лесно, не ви трябва нищо повече от телефон. Профилът се регистрира бързо, а веднъж попаднали в мрежата, вече сте готови за първите си клипове. Профилите в тази платформа са семпли, не е нужно да се попълва прекалено много информация.

Оттам нататък започва по-трудното. Съветваме ви да отделите достатъчно време, за да се поинтересувате по темите, свързани с вашия бизнес. Тези ниши, които смятате да използвате, за да го популяризирате. Вижте какъв тип съдържание е най-успешно в тези общности, съберете идеи за културата на комуникация и стила на представяне. Разглеждайте достатъчно време – колкото повече го правите, толкова повече алгоритъм ще знае за вашите интереси и ще ви показва по-подходящ и персонализиран подбор от клиповете.

А после е време за въображение. Камерата на телефона ви е напълно достатъчна, за да създавате съдържание, което да се споделя и пресподеля. Трудното е да намерите добрата идея, така че да разкажете за важните за вас теми кратко, ненатрапчиво и атрактивно.

Видеално

Разбира се, в приложението разполагате с огромен избор от филтри, средства за монтаж и всичко останало, нужно за създаването на лъскаво и модерно видео. Като цяло платформата ви стимулира да използвате самата нея за създаването му, макар че, разбира се, имате възможност и да качвате отделно създадени видеа.

Друга възможност са анимациите. Имате също голям избор от решения в тази посока, които лесно могат да превърнат добрата ви идея в успешно клипче. И не забравяйте: бъдете кратки и ясни. Максималната продължителност на видеата е 60 секунди, но най-често успешните примери са дори доста по-кратки.

Следващата стъпка е да намерите своята аудитория. Ако идеята ви за дадено клипче е добра, това няма да отнеме толкова много време, но има с какво още да помогнете.

Алгоритъмът ще ви се отблагодари, ако отделяте време да комуникирате с други хора в мрежата, ако обсъждате, ако правите съвместни клипчета с хора, които вече имат добре разработени профили.

След първия успех и първото клипче, станало достатъчно популярно, идва още по-трудното: да задържите аудиторията. За целта трябва да сте консистентни, да предлагате съдържание в духа на това, което очакват гостите ви. Следете кое работи и кое не ви се получава, адаптирайте се към очакванията.

От сърце ви пожелаваме да успеете! Да пожънете огромен успех в полето на TikTok. А когато дойде време да си направите и нов сайт и избирате хостинг приятел… ние сме насреща!

<a href="https://www.zettahost.bg/author/georgik/" target="_self">Георги Караманев</a>

Георги Караманев

Георги е журналист, писател и Front-end програмист – част от екипа на ZETTAHOST.bg. Има повече от 15 години опит в подготвянето на публикации на технологична тематика за Списание 8, в. „24 часа“ и други медии. През 2019 г. и 2021 г. получи наградите в категория „Технологии и иновации“ от конкурса на Dir.bg за чиста журналистика Web Report.
Последвайте ни

Най-нови публикации:

ChatGPT: 6 ползи от изкуствения интелект за онлайн бизнеса

ChatGPT може да се превърне в тайното оръжие за вашия онлайн бизнес. От изготвянето на съдържание за сайта, през анализа на данни до съставянето на бизнес план, платформата предлага различни решения, а ние ви представихме 6 от основните ползи на изкуствения интелект.

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Pin It on Pinterest

Share This