5 тенденции в уеб дизайна, които идват с 2022-а

Остават броени часове и тя ще е тук! 2022-а година идва с пъстра палитра от възможности и очаквания. Остава да се надяваме, че тя ще ни отърве най-накрая от пандемията, че ще ни върне нормалното. Заедно с това, тя идва и с изцяло нови тенденции. Навлизането на 5G и по-бързия интернет достъп като цяло, по всичко личи, ще доведе до много нови идеи в начина, по който представяме нашето онлайн съдържание. За да не сте изненадани от трендовете, които се очаква да променят онлайн света през идващата година, тук сме ви ги събрали накратко.

Предлагаме ви ги като теми за размисъл и вдъхновение. Защото днес всеки може (и си струва) да си направи сайт, да опита късмета си в битката за внимание онлайн. Това, което ние, от ZETTAHOST.bg, знаем как да ви осигурим, е качественият хостинг – можете да го опитате безплатно тук.

А докато събирате смелост, нека обсъдим кои са 5-те най-горещи тенденции в изгледа на сайтовете, които ще очакваме да доминират през задаващата се година.

 

1. Обратно в триизмерния свят

В началото на онлайн епохата имаше момент, когато доминираше откровеният кич. Шарени анимацийки, омешани цветове и търсене на всякакви самоцелни опити за привличане на вниманието, без оглед на усещането за красота и принципите на дизайна. Някак си изведнъж можехме да правим каквото си искаме, създавайки интернет страниците и като че ли не можехме да се нарадваме. Освен това в полето още не бяха навлезли същинските дизайнери, почти всичко беше в ръцете на програмистите. А за тях… как да кажем, естетиката не е водещата линия при даден избор.

Днес работещият уеб дизайн е в много по-голяма степен минималистичен, изчистен, дори плосък. И все пак, съвсем скоро нещата ще се променят, показва мнението на водещи UX/UI дизайнери. Благодарение на 5G и много други нови технологични решения, днес имаме много по-бърз интернет, а съответно – възможности за технологични решения в браузъра, които дори все още не са измислени.

И все пак, една от открояващите се тенденции в уеб дизайна, която според специалистите ще властва през започващата скоро година, е триизмерността. Като цялостно усещане, като подход, като характеристика на отделни елементи. Подробностите, разбира се, стоят само в главите на дизайнерите. Но със сигурност потребителите ги очакват повече от интересни резултати.

Това ще включва игра с измеренията, с дълбочината. Атрактивни начини на скролване и повеждане из потребителското преживяване на всеки гост. По-нетрадиционен поглед към представянето на по-дългите текстове, изображения и инфографики, които също дават триизмерност. И след като стигнахме до изображенията, време е да преминем към следващата тенденция.

 

2. Анимац-пис-пис

Не, не си представяйте анимацийките, като онези натрапчиви „красоти“ от първобитните интернет сайтове, с които започнахме. Според редица специалисти, анимацията се връща доста по-осезаемо в уеб света от сегашното ѝ съвсем леко присъствие като лоудери и постепенно зареждане на съдържанието.

Отново би трябвало да си представяме ненатрапчиви анимации, само че доста по-интелигентни. Така че също да допълват усещането за триизмерност, което вече подробно обсъдихме.

Като цяло, наистина не очаквайте нещо натрапчиво, а леки и фини анимации, които да подобряват потребителското преживяване, да помагат там, където е нужно. И да добавят още от усещането за триизмерност.

А понякога, макар и в по-редки случаи, ще става дума и за анимации като тези, които си представят хлапетата, споменете ли думата.

 

3. Разкази в картинки

Да, колкото и да звучи невероятно на пръв поглед, друга тенденция, която се очаква в областта на уеб дизайна през 2022-а, са изцяло персонализираните решения, които минават през анимацията и рисуването.

Замислете се само доколко се унифицира най-честите решения, как в толкова много области се използват един и същи кадри, послания, дори цветови гами. Също толкова стандартизирани станаха и образите-символи – ако използваме англицизма, маскотчетата, чиято работа е да са символи на даден бранд.

И в контекста на персонализираните решения, със сигурност се очакват повече приложения, свързани с изобразителното изкуство. Илюстрацията от книгите, за разлика от другите елементи от печатната графика, като че ли не е вляла все още пълнокръвните си възможности в света на уеб дизайна.

Смело може да се предположи, че илюстрациите, свързани с по някакъв начин персонализираното съдържание, през 2022-а ще хвърлят ръкавицата на добре познатите снимки на началната страница, като че ли (или пък съвсем буквално) взети от едно и също място.

Да, със сигурност този подход днес също ще минава през задължителните изисквания на минимализма и добрия вкус, определено не си представяйте сцени от Cartoon Network през 90-те или корици от Любен Зидаров.

Говорим за модерен поглед, при който илюстрацията е съобразена с нуждите на дигиталния свят и отразява тенденциите в него.

А оттам е малка крачката за комбинация между трите основни тренда, които ви изрисувахме. Триизмерен дизайн с ръчно и персонализирано илюстрирани елементи, които по елегантен начин се допълват и от анимация. Стана ли вече предположението ни твърде амбициозно? Е, то определено се базира на немалки наблюдения върху динамичен сектор, какъвто е UI/UX дизайнът.

 

4. Светлина vs. мрак

Съвременният дизайн, както никога, търси и внушението чрез разказване на дадена история. Да, това като цяло е характерно за онлайн общуването, а и за всяко друго общуване, историите са част от човешката култура.

Определено и елементите на анимиране, и тези на илюстриране, и триизмерността ще бъдат впрегнати в доста повече разказване на история, която е свързана с бранда, или пък истории от какъвто и да било друг характер.

И докато сме на тази вълна… има една вечна история, която минава в ролята си на архетип през цивилизациите и технологиите, тази за светлината и тъмнината.

Да, все повече страници ще поддържат светъл и тъмен режим, това е направо неминуемо като тренд, защото представителите на прекалено много професии решиха, че всичките им трудности в живота могат да бъдат решени, ако всички страници, които отварят, всички приложения, които ползват, са светли и на тъмен фон или обратното.

За момента потребителските уеб страници удържат на тази доста странна обсесия, но няма причина да вярваме, че през 2022-а ще продължат да го правят достатъчно убедително. Ще виждаме все повече страници, в които си избираме между светлия и тъмния вариант на елементите.

Още една интересна посока, в която се очаква да се развиват сайтовете, е черно-бялото. Като противовес на задаващите се генерално доста по-пъстри решения, смело може да прогнозираме, че други ще изберат да дадат възможност на класическата комбинация, която през последните години се позагуби в онлайн света.

А трети ще изберат точно обратното. Жизнерадостта… и дано те се окажат прави!

 

5. Обратно към живота!

Да, за финал оставяме шарената част на нещата. Всички вярваме и се надяваме, че след почти две години, в които животът ни се промени драстично, а стресът от коронакризата по един или друг начин засягаше всички ни, с 2022-а най-накрая ще се доближим до края на тази ситуация. Че вълните, които ще следим, ще са само морски, а не на разпространението на болестта.

Така или иначе, надеждите са, че идва краят на тази фрустрираща ситуация. А, както е характерно за човешкото същество през цялата му история, с добрите новини, с връщането на свободата идва времето на творчество, на празненство, на радост.

Ето защо е много вероятно дизайнът отново да се върне и към жизнерадостните цветове и послания. Повече сайтове да търсят шеговитото и усмихнатото, празничното като послания, образи и разкази. Нека не забравяме, че почти винаги след най-тежките войни и проблеми са се раждали най-смислените произведения на изкуството. Днес до голяма степен изкуството е в уеб страниците.

Много се надяваме с тези редове да сме ви заредили с достатъчно идеи, с които да посрещнете новата година! И може би да помислите за това как да развиете сайта си, така че да се изкачите на гребена на вълната. Освен с идеи, това, с което ние можем да помогнем, е просто… качествен хостинг. Опитайте безплатно и безсрочно тук.

<a href="https://www.zettahost.bg/author/georgik/" target="_self">Георги Караманев</a>

Георги Караманев

Георги е журналист, писател и Front-end програмист – част от екипа на ZETTAHOST.bg. Има повече от 15 години опит в подготвянето на публикации на технологична тематика за Списание 8, в. „24 часа“ и други медии. През 2019 г. и 2021 г. получи наградите в категория „Технологии и иновации“ от конкурса на Dir.bg за чиста журналистика Web Report.
Последвайте ни

Най-нови публикации:

ChatGPT: 6 ползи от изкуствения интелект за онлайн бизнеса

ChatGPT може да се превърне в тайното оръжие за вашия онлайн бизнес. От изготвянето на съдържание за сайта, през анализа на данни до съставянето на бизнес план, платформата предлага различни решения, а ние ви представихме 6 от основните ползи на изкуствения интелект.

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Pin It on Pinterest

Share This