Влез в новините! Как да включим сайта си в Google News

Имате сайт, в който често публикувате новини и важни съобщения. Искате той да се появи в платформата Google News, която чрез Android известява за всички нови публикации хората, които биха се поинтересували от тях. Важи ли за вас?

Е, и при мен е така. Нека видим дали е проста и рутинна задача, или невъзможна цел да вкараме една страница „в новините“. Експериментът ще е честен и обективен. Тази информация може да ви е полезна, ако обмисляте да направите същата стъпка за сайта си. Но също и, ако сте на по-ранна фаза. Ако тепърва планирате своето бъдещо информационно гнездо в интернет и си правите списък със задачи и приоритети. (А тук определено можем да ви помогнем и с друг важен фактор – хостинга.)

Трафик, авторитет, линкове. Това са трите огромни ползи от влизането в Google News. Важно е да отбележим, че това съвсем не е само място за медии в класическия смисъл на думата. Платформата е напълно отворена за блогъри от най-различен тип, за автори и изследователи от най-разнообразни области. Които обаче могат да създават различна, качествена и достатъчно интересна информация онлайн.

 

Истината и само истината

Не, не сме в американски съд. Но пък сме в нещо като „мини съд“ от един от най-големите онлайн гиганти днес. Google News е портал, който води към много сериозни възможности и допълнителна аудитория. А тя самата, на всичкото отгоре, е и персонализирана – новините ви ще излизат само пред хора, които се интересуват от тях. Можете да печелите нови фенове и читатели и да имате лесен достъп до вниманието на тези, които пък вече имате на своя страна.

Нещо повече – попадайки там, това носи допълнителен авторитет, изглеждате още по-убедително и пред бъдещите си читатели.

Налага се обаче да започнем с едно важно допълнение, което се съдържаше във всички източници по темата, които проучихме. Важно е, преди да се решите на тази стъпка, да сте сигурни, че не сайта си публикувате само авторски текстове, само такива, които могат да бъдат проверени и отговарят на стандартите да достоверност. Ако правите огромната грешка да копирате напълно или отчасти чужди текстове, ако източниците ви са съмнителни и граматиката ви – недостатъчно добра, опитът за попадане в Google News по-скоро ще ви донесе негативни резултати.

 

 

Смели, смели, сръчни

Да, два пъти „смели“. Щом сте стигнали дотук, значи сте преценили, че сте достатъчно смели да вкарате своя сайт в новинарския поток.

За съжаление… задачата се оказва пипкава. Може би просто не сме се захванали с нея в правилното време. Допреди 2019-а беше достатъчно човек да заяви, че желае да бъде включен в търсенията, свързани с новини (Request inclusion in news index). В рамките на няколко седмици получаваше отговор и нещата приключваха дотам – веднъж попаднали в списъка на доказаните медии, Google имаше грижата внимателно да следи как се справяте с работата си и докато това се случва на ниво, да публикува новините ви във фийда на потребители, подредени според достатъчно изчанчения му алгоритъм, така че максимално да допадат на читателите.

Впрочем, потребителската логика не се е променила и до днес. Google се опитва да избира най-доброто съдържание за всеки, стараейки се да следи интересите и приоритетите му и това важи както за обичайните търсения, така и за новините. Ето тук можете да разгледате какво е избрал за вас световният доминатор в търсенето на информация.

 

Игра в центъра

После нещата се промениха май прекалено рязко, що се отнася до авторите на съдържание. И, типично за услугите на гигантите, без прекалено много обяснения и яснота какво се случва оттам нататък. Драстичната стъпка в случая беше за включването на поредната 21090-а платформа за управление на съдържание от Google – „Центърът за публикуване“ или Publisher Center. Оттогава и официалният помощен център обяснява ясно как стоят нещата.

А именно – вече е основна грижа на самия Google да избира сайтовете, който да включва в своята платформа Google News на базата на алгоритмите си. Разбира се, всеки, който не иска сайтът му да бъде обхождан и съответно класиран там, има лесни варианти да го направи, но… чак толкова странни люде поне аз не познавам, сигурно и вие.

Така или иначе, възможността активно да заявите желанието си сайтът ви да попадне в реномираната платформа беше сведено до минимум, само чрез споменатия „Център за публикуване“.

 

Google news

 

Публиката публикува

И така, все пак сме длъжни да опитаме дали това ще даде резултат, дали сайтът ни ще се появява по-често в списъка на Google News, затова се задълбаваме в центъра.

Основната единица там, както прави впечатление веднага, не е сайтът, а конкретната публикация. Една от причините, както се обяснява и в документацията на Google, е, че идеята е по-скоро да контролирате как ще се появява и как ще изглежда публикацията, която е важна за вас, в рамките на различните подплатформи на гиганта. Обяснява се, че друга логика е така да се улесни заплащането за много успешно и четено съдържание на авторите, но това някак звучи несериозно на фона на останалите особености.

Към публикацията си можете да добавите кратко описание, езикови и регионални характеристики на аудиторията, която очаквате, че ще се интересува от нея. А също и илюстрации, които да вървят към нея, кой знае защо наречени в случая квадратно или правоъгълно лого.

 

Google news

 

Re: публика

Едва след като сте добавили първата публикация, можете да добавите данни за своя сайт, организацията ви, за авторството.

И щом това е готово… вече сте направили всичко, каквото е нужно?

Нищо подобно, идва най-важната стъпка. Трябва да отидете на списъка с публикации и да изберете бутона за подаване към Google News.

Време е за нова, по-подробна форма, в която описвате още неща за публикацията, която сте избрали да популяризирате. Следва и една особено спъваща част – да добавите списък с допълнително съдържание, което ще се показва заедно с избраното четиво. Вариантите са да подадете RSS feed, или пък просто страница, от която да бъдат „издърпани“ нужните сходни публикации. Кой, ако не Google знае как най-добре да прави точно това?!

 

Google news

 

Годо

Уловката е, че става бавно и междувременно не си личи какво се случва. Бутонът за подаване на публикацията за преглед си стои неактивен, казва ви се, че сте качили страници без активно съдържание… и едва след няколко часа става ясно, че всичко е наред.

Получавате заветния прозорец, с който се казва, че публикацията ви е в етап на разглеждане, това може да отнеме доста време, между 2 и 4 седмици…

И все пак, поне ние оставаме доволни, защото битката с многословните и все по-неизпипани откъм UX формуляри на онлайн гигантите този път приключва с формален успех.

Скоро очаквайте следващата стъпка от експеримента ни. Одобрена ли беше кандидатурата ни? Имаше ли наистина смисъл от битката с формулярите, или, по всичко личи, че Google News се е превърнал основно в територия, резервирана за големите, вече доказани медии? Скоро ще ви разкажем.

А какво да правите междувременно? Ето една добра идея, разгледайте и разцъкайте възможностите, които дава хостингът на ZETTAHOST.bg!

 

<a href="https://www.zettahost.bg/author/georgik/" target="_self">Георги Караманев</a>

Георги Караманев

Георги е журналист, писател и Front-end програмист – част от екипа на ZETTAHOST.bg. Има повече от 15 години опит в подготвянето на публикации на технологична тематика за Списание 8, в. „24 часа“ и други медии. През 2019 г. и 2021 г. получи наградите в категория „Технологии и иновации“ от конкурса на Dir.bg за чиста журналистика Web Report.
Последвайте ни

Най-нови публикации:

ChatGPT: 6 ползи от изкуствения интелект за онлайн бизнеса

ChatGPT може да се превърне в тайното оръжие за вашия онлайн бизнес. От изготвянето на съдържание за сайта, през анализа на данни до съставянето на бизнес план, платформата предлага различни решения, а ние ви представихме 6 от основните ползи на изкуствения интелект.

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Pin It on Pinterest

Share This