TODO: 10 неща, които да не забравите, създавайки сайт

И така, вече сте решили, че е дошъл правилният момент – време е да създадете свой сайт. Отговорили сте си на най-важните въпроси, преди да започнете, и е време за действие. Тук е моментът да ви помогнем с един малък списък, който можете да попълвате стъпка по стъпка и накрая да сте напълно спокойни, че всичко най-важно е решено и направено и предстои да се погрижите само за съдържанието, преди да посрещнете своите първите гости.

 

1. Послания

Тази точка е малко по-обща, защото включва немалко отделни решения.

Време е да имате свой сайт и най-важната, основополагаща задача, е да прецените къде се крие вашата сила. С какво можете да се отличите, какво търсите, какво имате да кажете на света, така че да ви открои по някакъв начин в свирепата конкуренция на огромния (меко казано!) днешен онлайн свят.

Тепърва, в следващите етапи, ще изберете прецизно своите послания дума по дума, но не успеете ли още в началото да откроите основните си силни страни, не се ли мотивирате от тях да продължите напред, със сигурност всяка следваща стъпка ще бъде по-трудна за извървяване.

 

2. Проучване

И така, вече сте решени, че моментът да имате свой сайт е дошъл. Убедили сте се също, че имате нещо свое, което ви дава шанса да се откроите. Дали ще е послание, уникален продукт, различна гледна точка… имате нещо, което си струва да бъде споделено в мрежата.

Е, следващата стъпка е да проучите как точно вашето решение стои сред конкуренцията. Никога преди не сме имали шанса да проверяваме от първа ръка какво и как работи при нашите съперници. Интернет обаче позволява както да се учим от най-добрите, така и да опознаваме добре директните си конкуренти. По този начин да разберем кое от решенията работи, кое е съмнителна идея и кое е буквално обречено и дори може да ни навреди.

Отделете време, преди да започнете със сайта си, да проучите много внимателно конкуренцията. Да отбележите добрите идеи, това, в което се откроявате, а и тези решения, които е добре да избягвате.

 

3. Екип… и бюджет

Ще имате сайт, но… кой ще го прави? Днес, благодарение до голяма степен и на WordPress и цялата му огромна екосистема, всеки може да направи дори съвсем сам открояващ се сайт, който даже да се превърне в сензация.

На достатъчно ранен етап е важно да си прецените силите. За щастие, лесно е да се започне с малък експеримент. Опитайте с безплатния ни хостинг, поекспериментирайте, обсъдете и с повече хора доколко добър е резултатът. Ей тъй, като просто разцъкване, далеч от истинското създаване на сайт. Дори не правите основа, а само опитвате и опитвате като своеобразен тест.

И когато имате достатъчно аргументи и данни, е време за две много важни решения, които тук сме събрали в едно.

Дали ще се справите сами, или е време да наемете специалисти за някоя от задачите, които тепърва ви предстоят?

Какъв е бюджетът ви? Как той кореспондира с амбициите и уменията ви?

 

4. Структура

Независимо дали при предишната стъпка сте решили да продължите съвсем сами, или пък да се доверите на специалисти за дизайна на своя сайт (а също и за дигиталния маркетинг), добре е, преди да се свържете с такива, да си отговорите на въпросите по тази точка. Със сигурност би било полезно, дори и само за да имате основната отправна позиция, която да обсъдите с хората, които ще наемете.

Какво е важно да съдържа сайтът ви, как да е подреден. Може би интуитивно бихте започнали с отговорите на тези въпроси. И със сигурност е важно да имате отговорите, на базата на нашия опит това би трябвало да се случи на тази стъпка.

Разбира се, без да се отдавате на детайлите и на прекалено прецизната подредба, има време за това. Идеята на този етап е да изградите рамка на сайта си, нещо, с което да знаете каква е базата, за да можете после да я надграждате.

 

5. Лого и корпоративна идентичност

Пристигаме в света на дизайна. Много важно е да стигнете дотук, преди да сте създали реален прототип. Защото логото, основните цветове, цялостната корпоративна идентичност, които трябва да излъчва вашият сайт, са една обща рамка, на която ѝ идва времето именно след като знаете какво имате да кажете и кой предстои да създаде сайта ви.

Но доста преди да пристъпите към същинския дизайн!

Не забравяйте – всеки детайл е важен, изборът му си струва да бъде направен внимателно. Например – ако се спрете на лого, в качествата на което не сте убедени, в перспектива е доста по-сложно да го смените. Затова, убедете се, че сте на прав път, преди да отидете към следващите стъпки.

 

6. Платформа и съпътстващи технологии

Този етап е малко или повече отделен от останалите, по които вървяхме дотук, но също толкова неизбежен.

Ако сте преценили, че изработката на сайта е по силите ви, със сигурност резонно решение са CMS системите. Разбира се, няма как да е случайно, че днес WordPress владее 1/3 от целия интернет и делът му дори расте всяка година. Но дори извън този най-доминиращ избор, има други подобни решения, които никак не са лоши, особено ако имате по-специфичен проект.

Естествено, ако сте решили да разчитате на партньори, нормално е да се съобразите с опита и уменията им и на това да се основава решението ви за избора на технологии.

Тук е моментът и за избора на съпътстващи технологии – например, в случая с WordPress – на теми. Понякога подобен тип решения ще имат значение за сайта ви през цялото му съществуване, така че определено е добре да избирате внимателно.

 

7. План за съдържание

Наясно ли сте какво ще имате да кажете на света чрез своя сайт? Определено е важно, а не да измисляте и формулирате нещата в движение. Основната ви аудитория, основните ви послания трябва да са ясни, преди да започнете, а съответно – и съдържанието, което ще публикувате. Разбира се, впоследствие ще следите кое работи и кое – не, ще прецизирате съдържанието, но основната идея трябва да е ясна много по-рано.

Важно е също да имате базовото, основно съдържание, което трябва да бъде на сайта, когато той бъде показан пред публиката. Началните текстове, снимки, всякакви дребни детайли трябва да се подръка, за да могат да се използват при същинското създаване на страницата.

Ако пък става дума за блог, съветът ни е да имате повечко подготвени публикации, защото в началото ще имате още доста неща за вършене, а е доста несериозно да започнете да популяризирате блог, който има например само една публикация.

 

8. План за дистрибуция

Оттук нататък е важно да помислите как ще разпространявате сайта си. Прекрасно е, ако още в началото имате възможност да дадете възможност на гостите му да се абонират за имейл бюлетин (защо и как да го направите – четете тук).

От ключова важност за успеха е да знаете как ще популяризирате сайта си, особено в началото. Нормално е да разчитате на помощта на приятели и партньори. Добре е да помислите и за различни форми на реклама – платени или не, за включването на други сайтове, медии. А защо не – и инфлуенсъри.

Разбира се, и социалните мрежи.

Така стигаме до следващата важна точка в списъка ви със задачи, която днес е особено важна, независимо каква е посоката на вашия сайт.

9. Социални мрежи

Ясно е, че без тях днес не се случва нищо и няма как един проект да бъде успешен. Така че е особено важно още отначало да решите как и на какви социални мрежи ще разчитате за популяризирането на проекта си. Тук сме ви подготвили повечко информация, която да ви помогне при вземането на решение.

Важно е да подготвите профилите в съответните мрежи, да ги обвържете двупосочно със сайта. Така, щом дойде време за официалната премиера, нещата ще започнат доста по-гладко и гостите ви онлайн ще започнат да идват по-бързо.

 

10. Хостинг

Завършваме с това, с което започва нашата работа в ZETTAHOST.bg – качествения хостинг. Много е важно още в началото да направите правилен избор в тази посока (ето някои фактори, които ще ви помогнат). Важно е да изберете партньор, на който можете да имате доверие. а също така – да се спрете на план, който точно отговаря на вашите нужди. Идеалният вариант е, разбира се, първо да имате възможността да опитате, да разгледате как стоят нещата. Именно затова ви предлагаме нашия безплатен план, с който да пробвате всичко и да сте спокойни и уверени в своя избор.

И така, готови сте с 10-те точки от списъка? Тепърва започва интересното! Желаем ви от сърце късмет и оставаме насреща, ако можем да сме полезни с напътствията от блога ни… и, разбира се, с качествения хостинг, който предлагаме!

<a href="https://www.zettahost.bg/author/georgik/" target="_self">Георги Караманев</a>

Георги Караманев

Георги е журналист, писател и Front-end програмист – част от екипа на ZETTAHOST.bg. Има повече от 15 години опит в подготвянето на публикации на технологична тематика за Списание 8, в. „24 часа“ и други медии. През 2019 г. и 2021 г. получи наградите в категория „Технологии и иновации“ от конкурса на Dir.bg за чиста журналистика Web Report.
Последвайте ни

Най-нови публикации:

ChatGPT: 6 ползи от изкуствения интелект за онлайн бизнеса

ChatGPT може да се превърне в тайното оръжие за вашия онлайн бизнес. От изготвянето на съдържание за сайта, през анализа на данни до съставянето на бизнес план, платформата предлага различни решения, а ние ви представихме 6 от основните ползи на изкуствения интелект.

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Pin It on Pinterest

Share This