Както казва народната мъдрост: „Де го чукаш, де се пука“. Чудиш се как да си направиш сайт, да измислиш нещо различно, за да ти потръгне. Продажбите да се отприщят, а после е доста по-лесно… Събрали сме пет точно такива истории. На проекти, които са започнали почти случайно, но бързо са стигнали до сериозен успех онлайн. При всеки от тях създателите сами са направили сайта си, нещо, което днес е напълно възможно – съвсем не е случайно, че днес WordPress владее една трета от целия интернет.
А пък дано някоя от идеите ви помогне и вие да се насладите на същия личен триумф (започвайки например с безплатния ни хостинг тук).
1. По масло и мед… с подправки
На група приятели им хрумва идеята, че… медът може да бъде подправен. Да се превърне в любим десерт, като просто му се добави нещо пикантно, различно.
Решават да експериментират, дават си само месец, за да произведат пилотния продукт и да му подготвят реклама. Така през 2014-а се ражда проектът Bushwick Kitchen.
Само след още 10 месеца приятелите вече са продали стока за 170 000 долара, а пък след няколко години медът с подправки се превръща в доста популярна стока и то само благодарение на тях.
Всъщност, за да не звучи съвсем невероятно, пропуснахме и малката подробност, че първоначалната инвестиция на приятелите в проекта е била в размер на… 5 долара.
Разбира се, говорим за чисто маркетинговата част. По онова време Кейси е сопрано в Нюйоркската опера „Метрополитън“, само на 27 е, няма семейство и деца. Решава, че е точният момент да направи драстичен кариерен завой. От случайна приказка с приятелите ѝ Морген и Тед тръгва идеята да предлагат мед, различен от този на пазара.
Започват да го приготвят в кухня под наем. Свободни са само нощните часове и тримата прекарват доста време там, докато подготвят първите партиди. После са достатъчно упорити – създават сайт, 5 пъти пишат на любимото си сутрешно телевизионно шоу, за да разкажат историята си, докато… накрая получават отговор и покана за гостуване.
Докато се обърнат, вече имат огромен брой поръчки на сайта си, работят ден и нощ, за да ги изпълнят. Канят и приятели да ударят по едно рамо срещу пица и бира. Скоро вече имат и промишлено оборудване, наемат хора… а подправеният мед се превръща в тяхна запазена марка.
2. Топли, топли pdf-и…
Знаем, че понякога нестандартното решение се оказва най-търсено, ама чак пък толкова… Liberty Jane Clothing е бранд, който носи на двамата си създатели по 600 000 долара годишна печалба, защото продават от сайта, който са си направили… pdf файлове. При това с доста странно съдържание – мотиви и кройки за кукленски облекла.
Всичко започва през 2008-а, когато младите дизайнери Синемън и Джейсън предлагат в Ebay първите си кукленски облекла. Те са ръчно направени, от висококачествени материали… и стигат доста прилични цени. Постепенно се налагат в това поприще, майките използват дрехите им, за да възпитават в децата си вкус към модата и качественото облекло.
После обаче им хрумва нестандартната идея вместо само да радват момиченцата с готините облекла… да ги научат как сами да създават такива. Да, през 2013 г., когато започва този проект, шиенето е отдавна забравено детско забавление. Но пък изведнъж се оказва, че страшно много майки и баби, които са се учили да шият в детството си, искат да научат на същото и хлапетата си, а до момента не е имало достатъчно добра платформа, където да е събрана цялата нужна информация.
Така започва продажбата на пидиефи с кройки…
Още ли мислите, че всяка пазарна ниша е запълнена и всяка добра идея вече е измислена?
3. Сокче на място
Плодови сокове, какво толкова, ще си кажете. Да, но с добре направения си сайт Raw Generation 30-годишната Джесика Гайер във втория месец след създаването на проекта си през 2012-а вече има продажби за 96 000 долара.
Свежи, непастьоризирани сокове – с това се изчерпва идеята на Джесика и баща ѝ Бил, когато започват начинанието. И се оказва, че понякога добрата опаковка има значение, защото марката бързо бързо става популярна. Защото двамата успяват да популяризират идеята си за сокчетата като символ на здравословния начин на живот, който е опакован качествено и като маркетингов продукт.
Постепенно добавят в палитрата си и протеинови смутита, но не се изкушават да излязат извън основните си продукти. Затова и почти десетилетие по-късно бизнесът им върви и носи сериозни печалби.
4. Попадна на хора
За съжаление, днес проектът National Parks Depot го няма, но пък историята на успеха му си струва от гледна точка на поуката, че никога не е късно да поправиш лошия старт.
Създателят на този сайт Робърт Нава прекара почти цялото време от 11-ата до 27-ата си година първо в специализирани училища за проблемни деца, а после – в различни затвори за кражби и други дребни престъпления.
Но става на 27 и се амбицира да опита нещо различно. Записва се в колеж и докато учи софтуерно инженерство, решава да направи малък учебен проект, с който да се упражнява. Така създава National Parks Depot като платформа за продажба на дрехи, чанти и шапки. За няма и година начинанието успява да му докара месечни продажби от 80 000 долара.
Успява до голяма степен, защото създава сайта си точно когато избухва модата на Facebook – през 2007-а. Той е един от първите, които предусещат потенциала на мрежата и това му носи успех.
Решава да отдели 60 долара за реклама във Facebook… и на следващия ден вече има продажби за 1000 долара. После бързо се ориентира как да действа и за месец докарва продажби, които никога преди не е допускал, че са възможни.
5. Коса като на видео
Тази история пък става успешна, защото съпрузите Алекс и Мими Айкън избират да промотират основно в YouTube своя електронен магазин за екстеншъни (или удължения) за коса Luxyhair.com.
Те стартират през 2010-а, като днес каналът им има 3,15 милиона абонати и почти милиард гледани клипчета. Те не признават официално каква е печалбата им, но мимоходом отбелязват, че става дума за 7-цифрени суми в долари годишно.
Както често се случва, всичко започва от лична история – Алекс иска да купи на бъдещата си съпруга за сватбата такъв екстеншън за коса, за който тя отдавна мечтае. Но така и не успява да намери онлайн достатъчно качествено решение. И просто се захваща да го създаде. Запалва се и още същата нощ пише писма на всички производители, които намира онлайн, с доста и все странни въпроси за този бизнес. Явно получава точните отговори.
После прави сайта, който им носи успеха. Видеото пък се оказва истински работещият канал в този случай, а това, разбира се, никак не е изненадващо. Марката се радва на редовни клиенти, които са обединени в своеобразно онлайн общество и обичат да споделят опит.
И така, надяваме се, вече не се съмнявате, че онлайн пространството цени добрите идеи, попаднали на мястото си в точното време. Намерили благодатна почва. Сигурни сме, че и вие имате такива хрумвания и сме готови да ви дадем поле, в което да ги развиете. Започнете с безплатния ни хостинг, а оттам нататък… само небето е границата!