ChatGPT: 6 ползи от изкуствения интелект за онлайн бизнеса

От една страна стоят страховете. От другата са плюсовете на това немислимо досега човешко изобретение, за което днес всички говорят – изкуствения интелект (ИИ) и в частност ChatGPT. Или по-скоро за интелекта на самия ChatGPT и неговите много възможности.

В тази статия няма да се спираме на страховете, те са отделна и дълга тема, но ще ви разкажем за 6 основни ползи от ChatGPT за онлайн бизнеса, които накараха редица компании да включат платформата в своя арсенал в името на по-добрите резултати.

ChatGPT е виртуален асистент, който може да се превърне в тайното оръжие за увеличаване на продажбите на вашия онлайн магазин – със способността си да автоматизира задачи като отговаряне на запитвания, съставяне на имейли, писане на статии и още много.

Преди да преминем към конкретните плюсове, то нека разгледаме накратко какво представлява ChatGPT.

 

Какво е ChatGPT?

ChatGPT е невронна мрежа, която предоставя данни под формата на отговори, използвайки човешки модели на писане.

Платформата ChatGPT бе предоставена за публично тестване на 30 ноември 2022 г. от OpenAI. Базираната в Сан Франциско е изследователска лаборатория, фокусирана върху развитието на изкуствения интелект. Компанията, основана от Илон Мъск и Сам Алтман през 2015 г. стои зад създаването на платформи като GPT-3, GPT-4, но също и за ИИ артиста DALL-E2, разчитащ отново на писмено описание, за да генерира изображения.

Интересно: Тенденциите в уеб дизайна все повече ни отпращат към използването ИИ технологиите заради бързината и приятния резултат, който си пролича дори във фотографията, направена чрез алгоритъм подобен на DALL-E и отличена с престижна награда.

ChatGPT е кръстен на архитектурата, която използва. Това е т.нар. генеративен предварително обучен трансформатор или GPT (Generative Pre-trained Transformer). Генеративно означава, че моделът може да генерира текстови данни. Предварително обучен означава, че моделът вече е обработил обем данни, преди да бъде пуснат в експлоатация. Терминът трансформатор пък се отнася до типа архитектура, която използвана този модел. Благодарение на тези характеристики, ChatGPT може да участва в разговори и да произвежда резултати, имитирайки в основата си начина, по който хората общуваме помежду си и в цялост се стреми да наподоби начина, по който работи биологичния мозък.

ChatGPT е един от най-големите езикови модели в света, като GPT-3 e обучен с над 175 милиарда параметъра или още единици информация, които му позволяват да разбира и генерира текст.

Основните техники на т.нар. процес на машинно самообучение, в случай на дълбоко обучение или deep learning, използвани от модела, включват контролирано обучение вследствие на въведените в системата база данни и подсилващо обучение, което се случва чрез обратната връзка, която получава при комуникация с човек по време на разговор.

Известният чатбот използва текстови бази с данни от интернет с 300 милиарда думи, въведени в системата или това са приблизително 570GB данни, получени от уеб текстове, Wikipedia, различни блог статии, електронни книги и други текстове в интернет.

Най-новата версия на езиковия модел на OpenAI, GPT-4, беше официално пусната на 13 март 2023 г. Новият ChatGPT или само GPT-4 се стреми да бъде по-функционален, по-интуитивен и по-безопасен от предшествениците си GPT-3 или GPT-3.5.

NB! Въпреки стремежите и видимото подобрение на чатбота, то  не пренебрегвайте въпросите свързани със сигурността, а и имайте предвид, че продуктът все още не е съвършен, особено що се отнася до работата му с български език. Ние ви препоръчваме да редактирате и проверявате информацията, която ви се представя, преди да я покажете пред вашите клиенти или читатели на вашия бизнес блог.

Приемайте ChatGPT основно като инструмент, с който можете да свършите наистина много полезна работа, но не и като автор, създател или наистина голям познавач по дадена тема.

В следващите редове ще научите за основните приложения на този умен инструмент за онлайн бизнеса.

 

Кои са основните предимствата на ChatGPT за онлайн бизнеса?

От дигиталният маркетинг, през компютърно инженерство до рекламата и още нататък. Чрез използването на алгоритмите за обработка на естествения език, чатботът разпознава и отговаря на запитвания, може да бъде източник на идеи, мощен помощник за създаването на съдържание, асистент за изготвянето на бизнес план за ново начинание, за по-доброто опознаване на аудиторията и пазара, както и още много.

ChatGPT може да ви бъде полезен в редица насоки, но е важно да задавате правилно своите запитвания към него. Езиковият модел е особено добър при автоматизирането на повтарящи се задачи, като може да ви послужи и за подобряването на ангажираността на клиентите чрез предоставянето на бързи отговори, разбирането на техните нужди и затруднения.

 

1. ChatGPT и подобряването на изживяването на клиента

ChatGPT става все по-интуитивен и все по-добър в отговорите си, генерирайки силно наподобяващ на човешкия текст и революционизира начина, по който бизнесът взаимодейства с клиентите.

Езиковият модел може да подобри изживяването при обслужване на клиентите, като предоставя незабавни и точни отговори на клиентски запитвания. С ChatGPT клиентите могат да получават поддръжка 24/7, без необходимост от човешка намеса. Това може да помогне за намаляване на времето за изчакване и така да повиши удовлетвореността на клиентите.

Можете да спестите време и усилия при комуникацията с клиенти, подобно на основното оръжие на имейл маркетинга – атоматизацията и на CRM (управление на взаимоотношението с клиенти).

В случая можете да разчитате на ChatGPT, за да ви помогне при формулирането на бързи отговори след запитвания на клиенти, за решаването на възникнали проблеми или за създаването на набор от отговори при често задавани въпроси.

ChatGPT може да персонализира отговорите на всеки въпрос, който задавате. Това е като да имате изследовател, който може да ви предостави цялата информация, от която се нуждаете, точно когато е необходимо. (Все пак задължително проверявайте и с други източници и не се доверявайте сляпо на умния чатбот.) Освен това чатботът се стреми да спазва естествен и разговорен тон, което създава усещането, че разговаряте с реален човек, а не с компютърна програма.

Microsoft, както казахме е сред гигантските корпорации, които разчитат на ChatGPT в комуникацията си с клиенти. Вие можете да използвате по два начина чатбота за своите нужди: като си направите профил и зададете въпроси на чатбота, които след това използвате. Другият вариант е да интегрирате самия ChatGPT към своя онлайн магазин с помощта на PHP код и направите заявка до OpenAI API, съдържаща необходимата информация за ChatGPT. Вторият начин изисква повече технически познания, но въпреки това не пречи да опитате и сами.

Изпробвайте чатбота в безопасна среда като първо си направите тестови сайт, разчитайки на безплатния хостинг от ZETTAHOST.bg, а след това включете ChatGPT към вашия онлайн бизнес.

Полезно: Научете как да интегрирате чатбот към своя WordPress сайт.

ChatGPT не е нужно да измести вашите служителите, които обслужват клиентите ви онлайн, а просто може значително да намали натоварването им, за да може те да се съсредоточат върху по-сложни задачи. Но имайте предвид, че ChatGPT може да обработва множество разговори едновременно, което може да намали нуждата от допълнителен персонал и инфраструктура.

 

3. Генериране на идеи за по-добро маркетингово съдържание

Създаването на ангажиращо, но и добре оптимизирано съдържание е от голямо значение за сайтовете за електронна търговия. За да привлечете целевата аудитория е нужно да привлечете и доброто предразположение на търсачките.

Полезно: Разгледайте нашето SEO ръководство за начинаещи.

От една страна ChatGPT може да ви бъде полезен като източник на информация и идеи за новите си статии за блога и по отношение на горещи тенденции и теми, подходящи за SEO. От друга ботът може да създаде множество статии при това за немислимо кратко време, които след това вие да редактирате.

ChatGPT може също да ви помогне с писането на продуктови описания. Когато преглеждате десетки страници с подобни продукти, вие и вашият екип може да загубите вдъхновение да създавате уникални и завладяващи описания на продукти. Но чатботът може да го направи вместо вас. Колкото повече подробности предоставяте, толкова по-добри ще бъдат и описанията.

 

4. Изготвянето на съдържание в социалните мрежи

Създайте свой календар на публикациите в социалните мрежи и след това впрегнете изкуствения интелект за оформянето отделните постове. Можете да използвате ChatGPT, за да преработи вече съществуващ ваш текст или да му дадете изцяло нова тема. Ако вече имате свой бизнес профил в поне 3 социални мрежи, а именно Instagram, Facebook и TikTok например. Вместо да дублирате едно и също послание, то чатботът може да перифразира същата информация, но по три различни начина.

Полезно: Как да изберем социална мрежа за бизнеса си?

 

5. Aнализи на данни за настоящите клиенти

ChatGPT може да предостави на бизнеса ценна информация за поведението, предпочитанията и нуждите на клиентите. Чрез анализиране на чатовете с клиентите, вие можете да получите по-добро разбиране на проблемите и затрудненията на клиентите и да идентифицирате възможности за подобрение. Това може да помогне на онлайн бизнеса ви да усъвършенства своите продукти и услуги, за да отговори по-добре на нуждите на клиентите.

 

6. Изготвяне на бизнес план

Направете своето запитване към ChatGPT и му разкажете за вашето бизнес начинание. Бъдете изчерпателни и конкретни. Вашият бизнес план трябва да очертае как ще достигнете и ангажирате целевите си клиенти, както и как ще генерирате приходи.

Първо формирайте целите си, а след това се допитайте до ChatGPT, за да ви помогне да обмислите и прецизирате плана си.

Полезно: Преди да зададете тази задача на ChatGPT първо разгледайте кои са основните компоненти на един добре направен бизнес план.

 

Кои компании използват ChatGPT?

Сред гигантите, които вече използват умния чатбот са компании като Meta, Snap, Canva, Coca-Cola също е в процес на интеграция на ChatGPT и DALL-E в създаването на съдържание и подобряването на преживяването, което носи не безизвестната марка.

От март месец 2023 г. новият персонализиран модел на търсачката на Microsoft Bing използва езиковия модел GPT-4. Тази промяна е внедрена както в самата търсачка, така и при Bing Chat, така и при Bing Create.

Salesforce интегрира ChatGPT към своето приложение за съобщения на работното място Slack, което ще помогне за включването на AI технологията за предоставят резюмета на разговори, инструменти за проучване и помощ при писане.

Популярното приложение за изучаване на езици Duolingo обяви своята платена абонаментна услуга Duolingo Max, предлагаща персонализирани уроци за потребителите и интегрира GPT-4, за да позволи на потребителите да задават въпроси и да учат по-лесно.

Air India пък е сред първите авиокомпании, които също възнамеряват да използват ChatGPT, за да подобрят изживяването на клиентите на своя сайт. Компанията ще използва най-новата версия на ChatGPT, за да подобри раздела с често задавани въпроси и не само.

Виртуалните асистенти и чатботовете не са новост и в модната индустрия, както и сред козметичните световни компании, но днес вече марки като Sephora и H&M разчитат на технологията ChatGPT за развитието на своя виртуален асистент.

 

ChatGPT като инструмент

Изброихме част от множеството ползи, които ChatGPT предлага и можем само да си представим как ще се развива този изкуствен интелект и как могат да се разширят сферите, в които той ще бъде полезен.

Включването на ChatGPT в онлайн бизнеса може да предложи голям набор от предимства, включително подобрено обслужване на клиентите, подобряване на маркетинговата ви стратегия, както и по-доброто опознаване на вашите клиенти.

Въпреки това, както при всяка нова технология, и ChatGPT все още има потенциални ограничения и потенциални рискове, които трябва да се вземат предвид. Важно е също и да се балансира в случаите на използването му и за важни ситуации в обслужването на клиентите да се намеси специалист.

И за финал отново ще повторим, че ChatGPT наистина е един инструмент, който в ръцете на познавач може да бъде наистина полезен. Пробвайте различните възможностите, които ИИ предоставя и намерете онези приложения на чатбота, които биха ви били истински полезни.

 

<a href="https://www.zettahost.bg/author/mihaelats/" target="_self">Михаела Ценкова</a>

Михаела Ценкова

Михаела Ценкова-Хели е журналист, редактор, страстен пътешественик и нещотърсач, а отскоро е част от екипа на ZETTAHOST.bg като маркетинг специалист.
Последвайте ни

Най-нови публикации:

Личен сайт безплатно!

Регистрирай се безплатно и си направи сайт още днес.

Безплатната хостинг услуга на ZETTAHOST.bg няма скрити такси и изисквания за ползване.

Безплатен хостинг

Pin It on Pinterest

Share This